Kiedy reklama działa?

Istnieją różne formy reklamy i rożne sposoby jej przenoszenia. Najbardziej klasyczne wykorzystują ludzki wzrok do przyciągnięcia uwagi i zapamiętania określonych informacji. Wzrok przyciąga obraz, nie tekst, dlatego tekst najczęściej ma za zadanie podać informację do widza, którego uwaga została wcześniej przyciągnięta przez obraz. Stąd krzykliwe kolory, ciekawe obrazy, zdjęcia, czy duże, przerośnięte i karykaturalne rysunki. Nośnikiem w dzisiejszych czasach może być praktycznie każda wolna powierzchnia, nie tylko billboard, czy cityboard, ale też słup, chodnik, a nawet plecy wynajętej osoby. Specjaliści od marketingu prześcigają się w sposobach dotarcia do potencjalnego klienta, dlatego wciąż pojawiają się nowe sposoby i metody. Również w reklamach bardziej nowoczesnych – wykorzystujących media masowe, jak telewizja i internet, to właśnie przyciągnięcie wzroku jest podstawą. Co następuje potem, to już inna historia.