Rola social media w reklamie

Jeszcze kilka lat temu pojęcie social mediów wydawało się czystym science-fiction. Portale takie, jak Facebook, czy Twitter raczkowały, a nawet przynosiły swoim twórcom duże straty. Dzisiaj jednak sytuacja wygląda inaczej. Dość powiedzieć, że żadna firma nie może sobie pozwolić na nieobecność w mediach społecznościowych. Prowadzenie własnego profilu, to nie ekstrawagancja, ale konieczność. Możliwości tak zwanej sieci 2.0 są nie do przecenienia.

Obecność w social media pozwala firmom budować wiarygodność oraz nawiązywać bliskie kontakty z potencjalnymi klientami. Internet, jako medium interaktywne, pozwala bliski kontakt każdego z każdym. Fan może porozmawiać ze swoim idolem (w teorii, ale często i w praktyce), podwładny z szefem, wyborca z posłe, a klient ze sprzedawcą/producentem/usługodawcą. Social media to możliwość zbudowania kolejnego kanału reklamowego – prowadzonego rozważnie i z głową, ale też w zupełnie inny sposób niż tradycyjne sposoby reklamowania się. To zupełnie nowy rodzaj marketingu, który sprawdza się w przypadku tych, którzy potrafią nawiązać kontakt z drugą osobą. Social media służą przede wszystkim kontaktowaniu się i przesyłaniu informacji – dlatego też korzystajmy z nich, aby wysyłać komunikaty, ale też odbierać je. To przyszłość nowoczesnej reklamy.